fredag, september 18, 2009

Effektiv Fredag

Jag har varit i toppform idag!

Vaknade (fast somnade om så I fick sparka på mig från sin sänghalva)
Väckte E när jag fått på mig lite anständigare kläder, typ kalsonger o t-shirt. Hon slår upp sina vackra grönblå och säger "Pappa, vet du vad det viktigaste av allt är? Man kan tro att det är att äta, men det är fel! Det är att andas." Hennes blick är så genomborrande och bestämt att det bara är att hålla med. Kan en sjuåring ha fel?
Sen ordnades det med kläder, frukost, skolfrukt och gympaväska och så i god tid i väg till skolbussen.

Dax för barn nr 2. Grabben fick på sig kläder och satt vid frukostbordet inom tio minuter. Sen kunde vi äta i relativt lugn tills klockan var kvart i. Då bar det iväg till tandläkaren.
Där fick vi beröm för snygga tänder! Jag skriver "vi" för det var A & jag som satt i stolen, även om den snygga tandläkarinnan bara kollade in A's tänder.
På dagis hade de just bakat bananmuffins och fröknarna erbjöd nybryggt. Då säger man inte nej :)

Hemma igen förberedde jag för att åka till stan. Handlingslista o böcker som skulle återlämnas till biblioteket åkte in i bilen tillsammans med I's veckobeställning. Det är nått meditativt med rutinen att lyssna på Flipp eller Flopp på P3 medan jag kör bil.
Levererade.
Besökte Af
Återlämnade böcker. Lånade Harry Potter 4 på engelska.
Köpte kontorsmateriel. (Liten ångest skymtade här, men övervanns med aktiva beslut)
Åkte o storhandlade på Willys. Dyrt blev det, men så fick vi skivad älgstek till middagen oxå.
Lagade och serverade familjen nämda rätt. Ostkaka m vispgrädde o ekologisk vildhallonsylt till efterrätt.
I skulle jobba kväll, så jag gjorde kvällsrutinen m barnen.
Sen satte vi på Charlotte's Web/Min vän Charlotte och myste i soffan.
När A började gäspa nedsjunken i mitt knä stängde vi av och knatade i säng. Godnatt godnatt.
Nu är diskmaskinen på, soffan redo och natten ung!

Det känns som det blev en bra dag...
Dax för lite kvällste. ..å Harry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar